Doom skozi glasbo: E1M1

Bil je petek, 10. decembra, leta 1993. Dan ki si ga bo industrija računalniških iger zapomnila za vedno – izšel je prvi del kultne računalniške igre Doom. Takrat si je verjetno marsikateri mladenič zaželel, da bi za božič dobil motorko, namesto igrač.

Okoli igre Doom je bilo od njene stvaritve prelitega že ogromno črnila ter natipkanih nešteto strani besedila in ena izmed kontroverznosti se nanaša na glasbene podlage, ki se pojavijo v posameznih stopnjah igre. Čeprav ni skrivnost, da so razvijalci, id Software, skladatelju Robertu Princu naročili, naj se zgleduje po metalskih komadih tistega časa pa je zgodba o glasbeni podlagi prve sobe v prvi stopnji (od tu okrajšava E1M1, ki pomeni Episode 1, Map 1) morda še najbolj zanimiva. Preden začnemo si osvežite spomin:

Robert Prince je, izoliran od razvijalcev igre, skladal glasbo za igro in med drugim je nastala tudi glasba z naslovom At Doom’s Gate (Pred vrati pogube) za katero (in tudi mnoge druge) pa se je kasneje izkazalo, da je izredno podobna večjemu naboru pesmi. Med kandidati se je hitro pojavila pesem “No Remorse” z albuma “Kill ‘Em All”, ki ga izvaja Metallica:

Čeprav podobnosti ne moremo zanikati pa vseeno ta ni tako zelo očitna. Ker je pesem No Remorse izšla deset let pred izidom igre Doom osebno nisem pristaš teorije, da je glasbena podlaga za E1M1 na osnovi tega komada. Le dve leti za komadom No Remorse je namreč izšel album z naslovom “Blackmayne” istoimenskega banda. Prvi komad na tem albumu iz leta 1985 nosi naslov “Twilight of Lear” in takoj v uvodu postreže z zelo zanimivim riffom:

Čeprav je podobnost že skoraj neverjetna pa se zgodba tukaj ne zaključi. Tudi ta pesem ima namreč prestar datum nastanka, da bi lahko sovpadala z nastankom igre Doom. V studiu iD Software je igra Doom začela nastajati leta 1992 in ena pesem, ki nosi veliko novejšo letnico od prejšnjih dveh je pesem “Painkiller”, ki je izšla jeseni leta 1990 na istoimenskem albumu banda Judas Priest:

Takoj po bobnarskem uvodu zaslišimo riff, ki je nedvomno najbolj podoben glasbeni podlagi za E1M1. Če je v tem kaj resnice se uradno ne ve, vendar pa bi glede na datum izida Painkillerja zagotovo lahko trdili, da je najboljši kandidat za komad, ki je navdahnil komad At Doom’s Gate, ki ga je Robert Prince (po)ustvaril za E1M1.

Zgodba pa se tukaj šele začne. Kot vsaka igra, ki je naredila vtis v popularni kulturi, je tudi Doom dobil svoj delež poklonov v svojo čast – tako so glasbeni zanesenjaki pograbili svoje inštrumente in se zagnali direktno v skadanje svoje verzije E1M1. Med najbolj dodelanimi je vsekakor pesem z naslovom “Hangarmageddon”, ki jo je ustvaril band Evil Horde za projekt “The Dark Side of Phobos”, ki je v bistvu replika originalnega Dooma, izdelana na pogonu igre Doom 3:

Med drugimi, omembe vrednimi predelavami je zagotovo tudi predelava, ki jo je spisal in posnel Eric Calderone a.k.a. 331erock:

In tako se sklene krog: pesem, ki je navdihnila glasbeno podlago za igro, ki je navdihnila poklon v obliki predelave glasbene podlage. Naslednjič, ko boste preko DosBoxa poganjali Doom 1 se torej spomnite, E1M1 je nekaj posebnega.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply