Adobe, spusti svoje cene

Nadaljevanje #2

Komunikacija z ZPS je stekla. Spodaj je izsek tega sporočila. Očitno bodo šle stvari v tek. Kaj se bo iz tega izcimilo je težko napovedati, a vseeno upam na najboljše. Vsekakor pa kapo dol naši ZPS. 

ZPS je nevladna organizacija, ki ponudnika ne more kaznovati, tisti, ki bi lahko, pa so na področju varstva potrošnikov žal  precej neaktivni. V okviru našega mednarodnega sodelovanja bomo na to dejstvo  opozorili evropsko potrošniško organizacijo BEUC, aktivni pa smo tudi v t.i. Digital Group v okviru svetovne potrošniške  organizacije Consumers International, kjer bomo prav tako informirali kolege.

Kako se bo izteklo, bomo še videli, upamo, da v korist potrošnikov, a nič ne moremo obljubiti.

Nadaljevanje #1

Na twitterju so me kontaktirali iz Zveze potrošnikov Slovenije in izkazali zanimanje za ta primer. Poslal sem jim email s prijavo in relevantnimi podatki. Spremljajte me na twitterju in tukaj na blogu za vse aktualne zadeve okrog tega primera.

V potezi, ki smo jo vajeni že dolgo časa, je tudi Adobe cene za svoj Creative Cloud prerčunal po ključu 1 $ = 1 € (oz. še malo slabše kot bo vidno v nadaljevanju). Vzemimo kar njihov najcenejši produkt, ki je namenjen fotografom in vsebuje Adobe Photoshop CC, Adobe Lightroom CC, profesionalni račun  na Behance in 20 GB prostora v njihovem oblaku. Za ta paket boste ugotovili, da američani plačajo 9,99 $ + davek na mesec. Kolikor mi je znano imajo američani t.i. “sales tax”, ki dosega največjo vrednost okoli 10 %. To pomeni 10,99 $ ali 8,14 € z davkom.

Poglejmo sedaj ceno, ki nam jo Adobe zaračuna z davkom vred: 12,29 €. Torej v EU plačamo 4,15 € več kot v najbolj obdavčeni ameriški zvezni državi. Še enkrat: 4,15 € več. Vsaka dva meseca plačamo še en mesec več kot Američani. V enem letu torej skoraj 50 € preplačamo najcenejši paket.

Sprašujem se, kdaj se bo nekdo v Evropi zdrznil in pritisnil na Adobe – tako kot je to storila Avstralija. Prav Avstralija je postavila prikladen mednarodni precedens na podlagi katerega bi lahko EU iztržila enakovredno obravnavo potrošnikov. V Avstraliji je namreč Adobe znižal cene še preden so državne inštitucije začele s preiskavo kar je očiten indic nepoštenega zaračunavanja tam in na podlagi tega si upam sklepati, da pri nas ni nič drugače.

Kot samostojni podjetnik raje ne grem računati koliko preplačam poln Adobe Creative Cloud. Vem pa, da se mi s tem dela poslovna škoda in vem, da nisem edini, ki ga moti takšno preračunavanje cen. Kar naredi situacijo še bolj sporno je destvo, da po novem ni več fizičnega medija, le prenos preko spleta, ki stane enako po vsem svet. Ni več stroška z izdelovanjem fizičnega medija ter posledično logistiko, ki jo to potegne za seboj. Prenos preko spleta je tako zame kot za nekega Američana enako zapleteno oz. enostavno. Adobe torej nima izgovora, razen, če EU tukaj še dodatno davčno bremeni programsko opremo – v kar pa močno dvomim.

Če tudi vas moti takšno zaračunavanje se javite spodaj v komentarjih in predlagajte kako bi bilo najbolj smisleno apelirati na inštitucije znotraj EU ali v Sloveniji, da začnej ukrepati. Ali pa me pocukajte za rokav na twitterju.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply